Jarní květiny

Je možné hnojit půdu popelem z uhlí?

Otázka od naší předplatitelky Naděždy:
Četl jsem, že jílovitou půdu je potřeba přihnojit popelem. Je možné nahradit popel uhelnou struskou a je to škodlivé?

To může být užitečné:

  • Země se stala nemožné kopat, jak ji lze udělat měkčí?
  • V oblasti praská zem, proč?
  • Nejlepší půda pro rajčata: jak udělat záhony úrodné

Máte dotaz na zahradu? Zeptejte se našich odborníků a zkušených zahradníků.
Zeptejte se
31 komentářů 3 děkuji za otázku 2 oblíbených 80044 zobrazení
Sdílet odkaz
Kopírovat odkaz
Autor otázky:
ADMINISTRÁTOR MaxNokia
Olga Voroněž 24. ledna 2016, 06:02
Poděkovat! Poděkoval jsi 21665
Otázka přidána do oblíbených
Добавить в избранное
Všechny odpovědi a komentáře (31)
24 Leden 2016, 08: 14

Velmi dobrá otázka, Naděždo, a hlavně aktuální. Ještě jsme neměli čas otrávit naši oblast.
Ve struskách je nespočet takzvaných „těžkých kovů“. Které jsou extrémně škodlivé pro lidské zdraví. Každý z těchto kovů má svůj vlastní standard MPC – maximální přípustné koncentrace možné pro použití v kontaktu s lidmi. Takže právě ve struskách těchto koncentrací jsou „nad střechou“.
Připouštím však, že se najdou čtenáři, kteří se mnou mohou argumentovat otázkou: „A co škvárové bloky, kolik jich je postaveno?“ Skutečně v těžkých dobách, kdy v zemi chyběly stavební materiály, se využívalo vše, včetně různých strusek. Navíc byli hrdí na to, že je používají a obdrželi státní vyznamenání za 100% využití podkladů.Vrchol tohoto trendu nastal koncem 40. a v průběhu 50. let. Nyní těžko říci, zda účastníci těchto případů věděli o nebezpečí strusky. Netroufám si soudit.
Jednou, koncem devadesátých let, jsem sám odevzdal jeden stavební materiál na sanitární a epidemiologickou stanici k rozboru. Výsledek byl překvapivý – překročení maximálních přípustných koncentrací pro zinek bylo sedm jednotek.
Shrnutí – nevozte na své stránky uhelnou strusku a neodrazujte své sousedy.

24 Leden 2016, 14: 21

Mám přátele, kteří posílali všechnu strusku z vlastní pece na zahradu. Nevím, jestli je to důsledek, ale muž má rakovinu. žena má velké problémy se štítnou žlázou (operace), menší problémy nepočítám. Nějak hypertenze, cukrovka, bolavé nohy.

27 listopad 2023, 11: 41

Stavebních materiálů je mnoho! Můžete být trochu konkrétnější!? V uhlí nemůže být zinek. mimochodem uhlí je jiné než uhlí. po spálení 10 kg uhlí Shubarkol zbude necelých 100 gramů popela ve formě prachu a žádná struska. I nevysypávejte to však na zahradu (jen hodím do díry). na kypření půdy používám shnilé piliny z kurníku, do kterých byly najednou přidány speciální bakterie, aby byla teplota podlahy V zimě 20-25 stupňů.

24 Leden 2016, 08: 39

Doufejme, že do jílovité půdy je třeba přidat písek, aby byla dobrá, středně drobivá a optimálně příznivá pro kořeny rostlin. Samozřejmě je lepší použít hrubý říční písek, vypraný z hlíny, ale pokud ne, poslouží jakýkoli. Moje půda je také jílovitá. Každý rok jsem na malou plochu nasypal písek v poměru 1 velký kbelík na 1 metr čtvereční. Menší dávka prostě nepomůže, ale po takové dávce je půda dobře zrytá, kořeny volně dýchají a výnos se zvyšuje. Zkuste aplikovat různé dávky na malou plochu: kbelík, půl kbelíku a ujistěte se, že potřebujete nanést kbelík na 1 metr čtvereční.

28 Leden 2016, 17: 25

Už 2 sezóny jsme nelili strusku do zahrady na kopání a nebudeme to dělat ani tuto ani příští sezónu! Ukázala jsem tuto diskuzi svému manželovi a řekla své matce, že nedovolí, aby nás někdo úmyslně otrávil! Opravdu začala být rozhořčena, že všichni kolem sypou škváru a hladina stoupá – poteče nám pramenitá voda! Ale nemyslím si, že tato úroveň stoupne o tolik – vždy můžete kopat příkop. Přesto by mě zajímalo, jestli použití strusky v postelích může způsobit onemocnění v těle? A jak dlouho ještě bude tato škoda pokračovat, protože struska se sype mnoho let a nemůžete ji prosít? Možná existují nějaké způsoby, jak chránit naši zahradu před účinky toxinů?

25 Leden 2016, 14: 08

Popel je draselné hnojivo, přibližně uhličitan draselný. A uhelná struska je pevný odpad, prakticky nerozpustný, to jsou silikáty – pevné látky, neužitečné, často mírně radioaktivní. Mohou být použity k dláždění silnic a mohou být přidány do betonu. Ale na zahradě – ne. Ani v Doněcké oblasti nikdo nesype škváru do zahrady. Pouze na cestu. Hodně štěstí.

26 Leden 2016, 09: 55

OH oh! A v rodině tchánů celý život sypali tuto škváru na jaře do zahrady na kopání. Okamžitě jsem byl proti, asi mi to řekla intuice! Z rozhovorů s přáteli jsem slyšel jen: „Nesypte tento popel do zahrady (tak tomu říkáme struska!). A táta mi řekl to samé! Je možné, že mě ze zeleniny ze škvárové zahrádky začaly bolet ledviny a játra a moje váha prudce přibyla? Co bychom tedy nyní měli dělat? Vždyť ta struska, která je v zemi, nejde vytáhnout! Docela stroze jsem tchýni řekl, že pokud bude trvat na vysypání škváry do zahrady, tak se nebudu účastnit zahradnických prací! Poslední 2 sezóny jsme do zahrady vůbec nelili strusku – odvezli jsme ji na skládku! A teď to sypeme za bránu, abychom to na jaře a po dobré cestě odvezli na skládku! To je noční můra – kolik nebezpečných látek je v ní!

26 Leden 2016, 13: 58

Upřímně, tohle slyším poprvé. U nás se sype škvára na silnici, po které jezdí auta a chodí lidé, aby se pohodlněji chodilo po černozemě, kde jsou cesty špatné. Popel je popel. Je to dokonce užitečné, pokud to používáte správně, ale myslím, že byste se měli raději vzdát myšlenky strusky. Hodně štěstí!

26 Leden 2016, 19: 23

Využití strusky při jakékoli činnosti je důsledkem toho, že podniky, které jsou nuceny ji vyrábět, jsou povinny se jí nějak zbavit. Neskladujte jej na viditelných hromadách odpadu na míle daleko. Proto si vynucují jeho použití. A také si za to účtují peníze.
Je to škoda nádherné přírody Voroněžské oblasti (znám to z první ruky, dvakrát jsem sjel na raftu Bityug). I když, struska rozsypaná na silnici asi nemá na karoserii přímý vliv. Právě teď, ne ve formě prachu.

26 Leden 2016, 21: 28

Co zůstane po spálení uhlí (černé uhlí, hnědé) není užitečné, rozpouští se pouze v silných kyselinách, prakticky nemění pH vodného extraktu oproti rozpouštědlu (vodě).Tento zbytek obsahuje draslík, železo, vápník a hořčík a křemík, ale. pokud tepelná elektrárna nevyhořela v pecích pecí, jak se pak rozpustí v zemi? Kyselost země (pH) prostě nestačí k přeměně látek na rozpustnou formu.Zanášení země nebude mít žádný prospěch, pouze škodu. Nemluvě o použití výrobních strusek (měděných, niklových, hutnických.)
Popel ze spalování dřevěného uhlí a palivového dřeva je dobré hnojivo, i když něco nevyhoří, časem to hnije – dřevo.

25 PROSINEC 2018, 20: 09

Řekněme, že rozpustíme, co se rozpustí ve vodě, změříme pH a zalijeme zahradu. Tuhé hmoty hodíme na těsto. Rašelina a uhlí jsou v zásadě deriváty oxidace rostlinných zbytků, odkud se bere tolik škodlivých látek? Bylo složení vzduchu jiné? Země je stále stejná.

26 PROSINEC 2018, 07: 16

Bohužel se ve vodě nerozpouští, pH se prakticky nemění, byl testován na desítkách vzorků „popel ze spalování uhlí“. Říkám, že je nerozpustný, a proto není užitečný.

27 Leden 2016, 10: 10

Už 2 sezóny jsme nelili strusku do zahrady na kopání a nebudeme to dělat ani tuto ani příští sezónu! Ukázala jsem tuto diskuzi svému manželovi a řekla své matce, že nedovolí, aby nás někdo úmyslně otrávil! Opravdu začala být rozhořčena, že všichni kolem sypou škváru a hladina stoupá – poteče nám pramenitá voda! Ale nemyslím si, že tato úroveň stoupne o tolik – vždy můžete kopat příkop. Přesto by mě zajímalo, jestli použití strusky v postelích může způsobit onemocnění v těle? A jak dlouho ještě bude tato škoda pokračovat, protože struska se sype mnoho let a nemůžete ji prosít? Možná existují nějaké způsoby, jak chránit naši zahradu před účinky toxinů?

27 Leden 2016, 19: 17

Myslím, že tato otázka o půdě by měla být konkrétně položena Fransi Khasanovichovi.
Já bych hloupě zasypal novou vrstvu úrodné půdy. Chápu, že jde o hodně peněz.

28 Leden 2016, 19: 11
za žádných okolností je to strašně škodlivý škvár!!
28. června 2016, 03:49

Četl jsem to. Struska není povolena, ale síran měďnatý, herbicidy a pesticidy jsou v pořádku. Modrá skála, ze které se vyrábějí betonové panely a monolity, není o nic méně fonit než struska. Vše chce střídmost. Mikroelementy, včetně těžkých kovů, jsou pro rostliny životně důležité. Jaký je rozdíl mezi struskou a sopečným popelem? Pokud máte oxid hlinitý, pak se bez strusky a písku neobejdete.

25 PROSINEC 2018, 21: 29

Samozřejmě měřte. Je ale potřeba počítat s tím, že struska jsou slinuté kameny-minerály a tavitelnost jim dodávají právě oxidy těžkých kovů, nejčastější z nich jsou oxidy olova, pomocí kterých se dříve nevědomky vyráběla skleněná glazura na keramiku. .. a i dnes „mistři“ „Nepohrdnou ani v továrnách – levné a veselé, místo oxidu zlata. Například. V SSSR to bylo například vyloučeno a na glazování nádobí se používal žáruvzdorný a inertní oxid titaničitý. Oxidy olova a zinku s nízkou teplotou tání jsou bílé nebo červené prášky – červené olovo, jsou extrémně jedovaté a je extrémně obtížné je detekovat v popelu i nestruskového uhlí, pokud ovšem nejste zaměstnancem chemická továrna, z nichž každá má zařízení, které je v laboratořích obvykle nečinné.stanovení iontového složení vzorků.

25 PROSINEC 2018, 21: 52

Řeknu ještě víc, než je povoleno – složení skleněných dóz, skla a glazovaného keramického a železného nádobí, které se dnes na trhu objevuje v hojné míře, nikdo v Číně ani v Ruské federaci nekontroluje bez návnady a pro vnadění osvědčené nemoci a úmrtí jsou potřeba, ale kdo ví, proč nešťastníci onemocní a umírají. Náklady na výrobu takového nádobí při použití inertních oxidů těžkých kovů ale výrazně klesají – hlavní složkou nákladů na výrobu nádobí je skleněná glazura. Postarejte se tedy o „staré“ nádobí a sklenice.

23. října 2018, 19:48

Nevím o škodlivosti pro tělo, ale pro rostliny je to jako hnojivo. Pamatuji si, že v raném dětství můj otec vybudoval oblast se struskovými skládkami. “Je možné něco pěstovat na kamenech?” smáli se sousedé. Sklizeň však všechny nepříznivce ohromila. Podle vědců je uhlí zkamenělá biomasa. To znamená, že nemůžete použít popel a kompost, pokud nemůžete použít strusku. Kde je logika?

23. října 2018, 20:25

Dobrý večer Thomasi! Doporučuji, abyste si ještě jednou přečetli úplně první komentář k tomuto příspěvku. Podle mého názoru existuje základ pro pochopení podstaty tohoto materiálu.
Rozdělme vaši odpověď na dvě části.
První je vzpomínka z raného dětství na nečekanou mocnou sklizeň. Mimochodem, neuvedl jsi, jaká plodina se tam pěstuje.
Obávám se, že vám zatemním vzpomínky na dětství, ale absolutně nikdo neví, kolik těžkých kovů vstřebali ti, kteří ochutnali tu sklizeň.

POKUDNĚ VYSOKÝ VÝNOS NENÍ DŮKAZEM ŠKODLIVOST POTRAVINÁŘSKÝCH VÝROBKŮ.
Obávám se, že to naznačuje opak.

Druhým je nejasné nahrazení pojmu „uhlí“ pojmem „struska“. Naprosto s vámi souhlasím, Thomasi, že „uhlí je zkamenělá biomasa“. A pak „uklouznete“ (omlouvám se za výraz, měkčí jsem na jazyku nenašel) kompost.
Podle vámi zmíněných vědců uplynulo mezi kompostem a uhlím nejméně 300 milionů let. No, opravdu si myslíte, že se ve struktuře tohoto materiálu za ta léta nic nestalo?

Navrhuji vyloučit z diskuse polemické zvolání “Kde je logika?”
a obrátit se na znalosti specialistů. Samozřejmě nejsem odborníkem v oblasti vlivu chemických přísad na kvalitu potravinářských výrobků. Ale prostě musím své letní spoluobčany před používáním strusky varovat. Před vaším dopisem jsme na to stihli před 2,5 lety upozornit více než 26 tisíc našich čtenářů. Upřímně doufám, že někteří z nich využili našeho varování a nenechali se zlákat sýrem v pasti na myši.

25 PROSINEC 2018, 20: 33

Nevím, odkud pochází struska v uhlí, pravděpodobně jsou to slinuté zbytky mineralizace uhlí. V našich kamnech hoří uhlí bez strusky – zůstává jen šedý popel. Zřejmě v každém konkrétním případě je potřeba vyšetření, a pokud nejste chemik, tak hrát ruletu, kde jde o zdraví, se nevyplatí. To je to, co vede všechny odpůrce „strusky“.

22. května 2020, 11:21

V našem dřevěném popílku z krbu jsme měli granulaci. Škodí také vyluhování granulovaného popela a zalévání rostlin? Je škoda vyhazovat spoustu popela.

22. května 2020, 12:04

Vážený Juriji Nikolajeviči! Nebýt úzkého specialisty v oblasti působení různých látek na lidské zdraví, netroufám si říci kategoricky ANO či NE. Obávám se, že tohle je ten případ, kdy. člověk platí dvakrát. Chraňte sebe a svou rodinu před pochybnými, neznámými následky.

18. března 2023, 11:12

“POKUDNĚ VYSOKÝ VÝNOS NENÍ DŮKAZEM ŠKODLIVOST POTRAVINÁŘSKÝCH VÝROBKŮ.”
Soudě podle tohoto prohlášení je na čase, abychom přestali nakupovat potraviny v obchodech, protože tam dávají spoustu chemikálií. Měli byste si přečíst vědecké výzkumy v oblasti odpadu popela a strusky. Obsah těžkých kovů se měří v gramech na tunu. Hlavní hmotu tvoří oxidy křemíku, hliníku a železa. V souladu s tím jsou všechny těžké kovy ve formě oxidů, a proto jsou všechny nerozpustné (rozpustné, ale ve velmi malých množstvích). Vzhledem k tomu, že jejich obsah se měří v gramech na tunu, pak je-li obsah řekněme oxidu olovnatého 1 g na tunu, pak z této tuny spadne do půdy 1,7 mg (nasycený roztok oxidu olovnatého obsahuje 1.7 * 10- 3 % hmotnostních oxidu olovnatého). Rozpustnost se také sníží v důsledku obsahu jiných solí v půdě. A maximální přípustná koncentrace olova je 20 mg/kg. Tato tuna vystačí na sto metrů čtverečních s vrstvou 1 cm. I kdyby se v půdě úplně a beze zbytku rozpustil 1 g oxidu olovnatého, tak na sto metrů čtverečních jednoznačně nebude 50 kg zeminy, a pokud ano, pak se dá mluvit o překročení MPC. Prostudujte si prosím kurz chemie, včetně analytické.

26 PROSINEC 2018, 07: 54

Ano, Sergeji, naprosto s tebou souhlasím. Technologická ruleta málokdy vede k bezbolestným výsledkům. Samotné „stěhování letních obyvatel“ k úniku z civilizací zaneřáděných megaměst do skutečné PŘÍRODY není nic jiného než touha zbavit se jeho negativních důsledků. Proto se na pozadí této touhy po ohleduplnosti k životnímu prostředí jeví skoncovat s ní VLASTNÍM RUKOU, pomocí pochybných technologických metod (pomocí strusky) minimálně jako nevhodné. Šťastný nový rok!

21. května 2019, 16:02

Vážení odborníci! Z neznalosti a nedostatku černozemě jsem do záhonu dal 1/3 strusky, 1/3 rašeliny a 1/3 toho, co bylo na místě – písek a hlína. Vzlétnout mozek, nebo nestoupat s touhle struskou? (Zdá se, že není příliš pichlavý, malý..) Zemřou mé denivky a astilby? má někdo takovou zkušenost? Děkuji!

1. června 2019, 15:18

Dobré odpoledne všichni! Gratulujeme všem k začátku léta! Struska na záhonu není problém. Koneckonců to není u vás doma. Šťastně.

22. května 2020, 10:30

V našem dřevěném popílku z krbu jsme měli granulaci. Škodí také, když popel napouštíte popelem a rostlinu zaléváte? Škoda vyhazovat popel.

24. května 2020, 20:35

Juriji Nikolajeviči, jak velká je „granulace“? Pokud je rozdíl ve velikosti částic popela a „granulace“ velký, popel odsajte na jemném sítu a je to. Použijeme vše, co projde sítem, a co neprojde, vyhodíme. Pokud jsou částice co do velikosti srovnatelné, tak. z toho nic nebude, tak to vyhoďte.

10. srpna 2020, 17:57

Otázka není na strusku, ale na uhelný POPEL. Místo amatérského bazaru bych rád slyšel specialisty, třeba Khalilov. Proč mlčí?

10. srpna 2020, 18:28

Diskuse na toto téma se zúčastnili čtyři odborníci, včetně France Hasanovic. Rád bych vám připomněl, že Summer Residents Lovers Club je zdroj, kde má každý člen klubu a host webu právo vyjádřit svůj názor, proto je to klub.

Na stránky chodí desítky tisíc dotazů a nemá cenu vyžadovat povinné a vyčerpávající odpovědi na vše, zvlášť v této podobě.

Přečtěte si prosím naše pravidla komunikace:
Pravidla komunikace

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button